zondag 25 januari 2015

Inspiratie en mijn ideeënboek.


Inspiratie

Inspiratie haal ik overal vandaan. Soms ben ik op zoek naar iets, maar vaak kom ik het gewoon tegen.
Verder vind ik het op straat, op tv, uit een goed gesprek, uit weekbladen, van Pinterest,  op de markt en in winkels....
Vaak maak ik iets na en geef er mijn eigen draai aan.
Mijn knutsels mag je ook namaken en uitproberen, dat is een goede manier om te leren!
Als ik een interessante nieuwe techniek of materiaal leer kennen dan kijk ik op internet naar wat er mee kan. Soms maak ik een map aan op Pinterest en verzamel ik daar knutselmogelijkheden die hierbij passen.

Ik heb altijd een klein boekje op zak. Want de leukste ideeën ontstaan onderweg.
Ook zet ik bijzondere of leuke dingen tegenwoordig op de foto. Om soms later op mijn eigen manier weer iets mee te maken.
Als ik met mijn verzamelde ideeën meer wil, dan komen ze in mijn ideeënboek.

Ideeënboek

Mijn ideeënboek is een A5 boek met blanco bladzijden waar ik zelf een mooi plaatje met decopatch/ modpodge/ crea podge op de kaft  heb geplakt.
In dit boek verzamel ik knutselideeën en brainstorm ik. En ik werk er ideeën in uit.
Ook als ik een idee heb waar ik later iets mee wil doen of dat nog niet goed uitgewerkt is gebruik ik dit boek.
Ik noteer er ook opdrachten in en kan van daaruit meteen verder werken.
Zoals je hieronder kan zien hoeft het niet netjes, en schets en teken veel. Soms maak ik het niet eens af omdat er al een beter idee is, en dan ga ik daarmee verder.

 
 

 
Dit is de eerste pagina
 

 
 Hieronder zie je een voorbeeld van wat er o.a. in staat. Zoals je ziet plak ik ook plaatjes op die ik leuk vind.
 
 
 

Tegenwoordig verzamel ik steeds meer ideeën op Pinterest.
Ik heb mappen op thema en kan zo makkelijk terugvinden als ik iets zoek.
Jij kan ook in mijn mappen rondkijken.
Maar pas op, het is verslavend!

Kijk maar eens op Pinterest bij Creadinda......





 
 
 
 
 








.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten